23. huhtikuuta 2009

Mainontaa

Tulin jutelleeksi erään hollantilaisen kanssa mainoksista, ja hänen kehotuksestaan googlasin "AdBusters". Tuli tämmöinen kuva esiin.Siitä tuli miettineeksi, että meidät länsimaalaiset on jo lapsesta asti kasvatettu brändien ja logojen maailmaan, verhoamme itsemme niillä, käytämme niitä, syömme ja juomme niitä. Ulkomailla on jotenkin kodikasta, kun vastaan tulee tämä keltainen M:n muotoinen symboli, ja siellä tilaamme itsellemme maailmalla tunnetuinta mustaa sokerivettä, joka muuten sisältää samaa ainetta kuin linnun uloste ja betoni. Mitä tästä on muuta seurausta kuin kulttuurin tasapäistyminen?

Joo olipa syventävä teksti mut pitää mennä syömään mo o/

2 kommenttia:

Petra kirjoitti...

No toi on kyllä ihan totta!

Noora kirjoitti...

Peotra: No kiva että oot samaa mieltä, heh :D